דף הבית שיווק ואסטרטגיה שיווק באמצעות סרטונים – הדרך לגייס לקוחות חדשים ולעקוף את המתחרים

שיווק באמצעות סרטונים – הדרך לגייס לקוחות חדשים ולעקוף את המתחרים

שיווק באמצעות סרטונים ביוטיוב
שיווק באמצעות סרטונים ביוטיוב תמונה מאת Vectonauta ב- Freepik

שיווק באמצעות סרטונים – כל חברה שמכבדת את עצמה העוסקת בקידום אתרי אינטרנט תגיד לכם ,שלהשיג דירוג גבוה בעמוד הראשון של מנועי החיפוש קשה מאי פעם. גוגל ואולי בצדק מסוים מבצעים באופן תדיר שינויים באלגוריתמים של מנוע החיפוש הגדול בעולם.

למה בצדק ? כי בתור גולש מן המניין ולא בעל אינטרס עסקי ,בבואי לבצע חיפוש של מונח מסוים אני רוצה לקבל את התוצאות הטובות ביותר תחת אותו מונח.

אך הבעיה לכאורה הופכת לפתרון ?

כל יועץ שיווקי שמבין את עולם הקידום יודע שהצפת רשת האינטרנט בתוכן כתוב ומהונדס גרמה לכך שגוגל ישקיעו יותר בסינון המידע העצום שמוזרם לרשת ובמקביל בחיזוק מעמדה כרשת החיפוש הגדולה בעולם.

בתחילת שנת 2006 אותתה חברת הענק על כוונותיה, כאשר רכשה גוגל את אתר שיתוף הווידאו YOUTUBE תמורת 1.65 מיליארד דולר , ועם הצלחה קשה להתווכח ,כיום בכל שעה מועלות 2400 שעות וידאו ל YOUTUBE לבדו. ואם אנו משווים את הכמות הזאת לסרטי קולנוע אזי בכל שעה מועלים כ- 1600 סרטי קולנוע באורך מלא.

שנה לאחר מכן ,בשלהי שנת 2007 השיקה גוגל את מנוע החיפוש המעורב שלה, אשר באמצעותו הגולש מקבל תוצאות חיפוש ממקורות שונים ומגוונים כגון וידאו ואודיאו ,ספרים ,תמונות ,חדשות ,קניות, מפות ובלוגים.

ההצלחה המטאורית של אתרי הוידאו ובראשם YOUTUBE יצרה אפשרויות נוספות לקידום כשהחשובה והאפקטיבית עבורנו היא הפצת סרטונים ככח משמעותי לגיוס לקוחות חדשים.

 למה שיווק באמצעות סרטונים ?

  • בגלל התחרות הנמוכה יחסית – בעת ביצוע חיפוש על מונח מסוים ,לעיתים מופיעים סרטונים ותמונות בעמוד הראשי ,ובכל מקרה התחרות על אותו מונח בתוצאות הטקסטואליות תמיד תהיה גבוהה יותר מול תוצאות על אותו מונח בסרטוני וידאו.
  • מעניין יותר אפקטיבי יותר – רובנו ובעיקר הדור הצעיר יותר אוהבים לצפות בסרטון מעניין מאשר לקרוא חומר כתוב (לעסקים מומלץ להפיק סרטון שלא יעלה על 2.5 דקות) .
  • יחס המרה גבוה – מחקרים רבים מראים בבירור שיחס הקניה מצפיה בווידאו ברשת האינטרנט, מול צפייה בפרסומת בטלוויזיה גבוהה יותר ,וזאת בעיקר שפרסומות בטלוויזיה מוכתבות לצופים מראש וברשת האינטרנט ,הגולש קובע במה יצפה.ולהבדיל מקניית זמן פרסום בטלוויזיה ,העלאת סרטון וידאו לאתרי וידאו אינה כרוכה בעלות.
  • עלות מול תועלת- בעולם הדיגיטאלי של היום כל אדם מהשורה יכול באמצעים פשוטים יחסית לצלם ולערוך סרטון ולהפוך מאנונימי לכוכב ,(תשאלו את ג'אסטין ביבר אליל הנוער שהתגלה ביוטיוב). גם עבור עסקים שאינם עתירי ממון ,עלות הפקת סרטון וידאו מקצועי מעניין ואפקטיבי הינה ברת השגה.
  • זהו ההווה והעתיד – המחקרים והתחזיות מראות שכיום כ 161 מיליון אמריקאים צורכים וידאו. ועד שנת 2014 כ 77% מהאמריקאים שהם כ 194מליון איש יצפו לפחות פעם בחודש בתוכן וידאו. כך גם הרגלי הצפייה של הגולש הישראלי יגיעו לאחוזי צפייה דומים באיחור אופנתי.
  • הורדת החסם הפסיכולוגי- צפייה בווידאו של אדם המספר על השירות או העסק שלו ,מוריד משמעותית על ידי הפקה נכונה של הסרטון את החשש מקניה מבית עסק A מול בית עסק B אשר מעביר מסר טקסטואלי בלבד.
  • אופטימיזציה יעילה – מנועי החיפוש וגוגל בראשם נותנים עדיפות ברורה לדפי אינטרנט בעלי תוכן עשיר בתוצאות החיפוש שלהם ,וזאת כאמור לטובת הגולשים שצורכים יותר ויותר תוכן שעיקרו וידאו, וכמובן לטובתם העסקית הברורה בקידום YOUTUBE .
  • ויותר מכך, קידום סרטון וידאו הנמצא באתר האינטרנט שלכם ונמצא על שרת ייעודי הקשור ישירות לאתר שלכם (להבדיל מסרטון הנמצא באתרי וידאו שמפנה לאתר או לשירות שלכם) יעיל בעשרות אחוזים בהבאת גולשים לאתר מאופטימיזציה טקסטואלית.

לסיום ,כמומחה יועץ שיווקי בעולם הדיגיטאלי, ניתן להמליץ שהאפשרויות העומדות לרשותנו לקדם את העסק או השירות שלנו באמצעות וידאו והפצתו בצורה נכונה על ידי שיטות וכלים מגוונים כגון כתוביות גלויות לרובוטים של מנוע החיפוש וכלים נוספים מאפשרות לנו קידום יעיל ואפקטיבי לגיוס לקוחות חדשים כבר היום ובטח ובטח בעתיד הנראה לעין.

לפיתוח אסטרטגיה לשיווק באמצעות וידאו ,הכוללת הפקת סרטונים אפקטיביים מוזמנים לפנות אלינו

הכותב : זוהר גולן מנכ"ל משותף בחברת הייעוץ השיווקי www.zoo-adv.com

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם