דף הבית כללי קידום עסקים דרך רשתות חברתיות

קידום עסקים דרך רשתות חברתיות

מי ששוחה ברשתות החברתיות מכיר כבר את המשחק הזה של "איסוף חברים", השאלה היא איך להפיק מזה הזדמנויות עסקיות, לקוחות חדשים ועסקים בכלל.

לקהל הווירטואלי יש עוצמה שאי אפשר לתאר. מדובר באלפי אנשי עסקים, מנהלים ובעלי חברות, שמצאו שהדרך הקלה, היעילה, המהירה והפשוטה ביותר לעשות עסקים, היא להיות 'און-ליין' – להתחבר ולהתקשר עם אנשי עסקים אחרים שיש להם תחומי עניין משותפים, ליצור איתם עסקאות חדשות, שיתופי פעולה מעניינים שלא היו מגיעים אליהם בדרך אחרת, למצוא לקוחות חדשים, ללכת לאירועים עסקיים שמתפרסמים, לשמוע הרצאות, לקרוא חומר עסקי שרלוונטי להם ו… השמים הם הגבול.

כיצד לבחור את האנשים המתאימים מתוך "ים" המשתמשים ולמיין את העיקר מהטפל?

לא כל מי שנמצא ברשת יתאים לפרופיל הלקוח שלכם. חשוב להתמקד באלה שיש להם פוטנציאל אמיתי אבל בלי לבזבז זמן אם נראה שאין התקדמות ממשית עם החבר-לקוח הפוטנציאלי. השיטה פשוטה, נכנסים לאתרים ומסתכלים על שפע הפרצופים, השמות, התארים והתיאורים. נכנסים לכרטיס שלהם, רואים מה מעניין אותם, במה הם עוסקים ולפי זה מקבלים החלטה אם יש פה פוטנציאל או לא. אם אתם בספק, צרו קשר בכל זאת, ומהר מאוד תתחילו להתמחות בנושא ולהתמקד בצורה יעילה. כעת צרפו אותם לקבוצה שבניתם לעצמכם והתחילו לדוור להם באיטיות מידע אודות העסק שלכם.

כיצד לגרום להם לבצע פעולה? איזה פעולות יהיו מקובלות על הקהל הזה ומהי צורת התקשורת שתפיק תגובות חמות?

מה לא עושים:

לעולם לעולם לעולם אל תפנו אל כל הקהל שלכם במאסות, בבת אחת, בהודעה אחת שאתם שולחים לכל העולם בצורה לאקונית ולא אישית. לעולם לא. למה? מאד מפתה לעשות בדיוק את זה. ניקח מקרה בו למשתמש העסקי ישנה רשימת תפוצה של שלוש מאות איש. לבטח ירצה לדוור לכולם בבום אחד ענק. אחרת בשביל מה אסף אותם והשקיע את מאמציו? הדבר הטוב ביותר שיוכל לעשות הוא להתגבר על הדחף לדוור לכולם ולא לעשות זאת.

בתוך הקבוצה הענקית הזאת יושבים אנשים שרק אתמול דיברו איתכם על משהו, והיום מקבלים מכם פתאום הודעה שלא קשורה לכלום. יושבים בקבוצה הזאת אנשים שלמרות שהם בחבורה שלכם, הם לא בדיוק מתאימים לדבר הספציפי שאותו אתם רוצים לקדם. והכי הכי הכי חשוב – כששולחים הודעות בתפוצת נאט"ו, האדם מרגיש שכמוהו יש עוד אלף ושהוא לא מיוחד בעיניכם. אפילו שמדובר באינטרנט, אנשים שלא מכירים אחד את השני רוצים מאוד להאמין שהם חשובים אחד לשני.

מה כן עושים: קודם כל דואגים להיות בקשר רצוף ואישי עם כל רשימת החברים שלכם. מגיבים לדברים שהם כותבים, מעניקים להם דירוג, אנשים מחכים לזה בכיליון עיניים. שולחים מידי פעם הודעות אישיות קטנות שמביעות עניין. בבוא הזמן, כשצריך לדוור ולהפיץ משהו חשוב על מנת להשיג תוצאות לכל המאמצים שלכם, לוקחים את כל הרשימה ובוחנים אותה בעיני נץ. מי מתאים. מי רלוונטי. מי לא מתאים. מי יגיב טוב ומתחילים לשלוח להם אחד-אחד הודעות.

התמכרות צריך להיזהר ולהישמר מפני התמכרות… זאת מדיה ממכרת ועלולה להיות "גזלנית" זמן כי היא דינאמית, "חיה", התקשורות יוצאות וזורמות ללא הרף בתגובה כמעט מיידית – זהו הנטוורקינג בהתגלמותו, רק שהוא על מסך מחשב. אתם מוצאים אדם אחד שאתם רוצים לעבוד איתו, ופתאום יש לכם שלושה. כי הוא מביא את החברים שלו… וזה לא נגמר.

הכותב עדי פלאוט, הינו מנכ"ל קומליין יעוץ עסקי בע"מ . המתמחה בייעוץ עסקי והדרכת אנשי עסקים. gali@com-line.biz

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם