דף הבית ניהול עסקי ייעוץ עסקי – צפי בעיות, מניעתן ופתרונן

ייעוץ עסקי – צפי בעיות, מניעתן ופתרונן

אחת התופעות המעניינות שקורות לא פעם בעסקים היא שעסק מסוים, למרות העובדה שיש לו צבר הזמנות גדול ולמרות העובדה שהעובדים בעסק משקיעים בו את כל מאודם, עדיין הוא נמצא בקשיים באופן קבוע, מפגר בתשלומים לספקים ונמצא כל העת כשהחרב מונחת על צווארו.

צוות של מנהלים בונים תהליכי עבודה לעסק
בניית תהליך עבודה

בדרך כלל יש לטפל במקביל בשלושה דברים עיקריים: ייעול תהליך הייצור – החל מפעילות הרכש ועד למסירת התוצר הגולמי אם העסק הוא יצרני, שיפור גביית הכספים והגדלת המכירות. המומחים של המרכז הישראלי לשיווק הינם בעלי ניסיון עסקי רב, מה שמאפשר להם להעניק ייעוץ עסקי מקצועי ומקיף לאורך כל שלבי התהליך.

יועץ עסקי וטיפול בנושאים פיננסיים

הדבר הראשון שכל יועץ עסקי חייב לתת עליו את הדעת ולטפל בו הוא הנושא הפיננסי, שכן מחנק אשראי עלול למוטט את העסק. הדבר המתבקש לעשות הוא בחינת ההוצאות מול ההכנסות, לא במובן של הרווחיות אלא במובן של הפרשי הזמנים בין סכומים שמשולמים לספקים מול תשלומים המתקבלים מלקוחות. במקרים רבים אין התאמה בתנאי האשראי ולקוחות משלמים מאוחר רק אחרי ששולמו כספים לספקים. את הפרשי הזמנים הללו מממן העסק.

ישנם שני חלקים לפתרון הנדרש למצב: האחד – הסכמים חדשים עם הלקוחות או הספקים באשר להקדמת תשלומים מלקוחות ואיחור התשלומים לספקים. הסכמים כאלה הם מתבקשים, בעיקר אם על פי המספרים נראה שהעסק הוא רווחי. החלק השני של הפתרון הוא קבלת הלוואה או לחלופין פריסת החובות לבנקים. ייעוץ עסקי נוגע לכל אלה ולדרכי הניהול של המו"מ מול הגורמים השונים.

ייעוץ עסקי טיפול ברכש ובייצור

נושא הרכש חשוב לא פחות מנושא המכירות, זאת יאמר לכם כל יועץ עסקי מיומן. אם בשורות לעיל דיברנו על תנאי התשלום לספקים, הרי הנושא הנוסף הוא התאמת הרכש לייצור. רכישת כמות גדולה מדיי של חומרי גלם פירושה הוצאות ניכרות שההכנסות תמורתם הם עתידיות ולא תמיד מובטחות. רכש עודף חושף את העסק גם לסיכון, כיון שהפסקת הייצור של מוצר מסוים או קיטון בביקוש אליו עלול "לתקוע" את העסק עם חומרי גלם שאין להם שימוש ולא ניתן להחזיר אותם לספקים.

ניהול נכון של עסק הוא אמנות. המרכז הישראלי לשיווק נמצא לצדכם לאורך כל הדרך עם ייעוץ עסקי מקצועי שיעזור לכם לעלות על דרך המלך.

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם