דף הבית ניהול מכירות הנעת העובדים כחלק מאסטרטגיית החברה – חלק ב'

הנעת העובדים כחלק מאסטרטגיית החברה – חלק ב'

אדם מרים ידיים בתחושת ניצחון.
NLP - Neuro Linguistic Programming .

הנעת עובדים להגדלת המכירות

הנעת עובדים להגדלת המכירות – בהמשך לחלק א' על השיטות היעילות לבניית מוטיבציה שהוגדרה ככוח או דחף אישי הנוצרים כאשר צרכים גופניים, נפשיים או חברתיים תובעים את סיפוקם ובהמשך להנחה כי שהעובד מונע להשקיע מאמץ, מפני שהוא פועל על פי שיקולי כדאיות ותועלות גלויים והגיוניים שיספקו לו תרומה כלכלית, רעיונית, נהנתנית או סטאטוס ומעמד. ובהמשך לכך שכל חברה המעוניינת לבצע תהליכי הגדלת המכירות מטפלת בראש ובראשונה ברמת המוטיבציה – הנעת עובדים של הצוות, מצ"ב לעיונכם המשך הטיפים:

10 טיפים לשיפור הנעת עובדים – חלק ב'

  1. וודאו ביצוע אירועים חברתיים משותפים – הסיטואציה יוצרת גיבוש הצוות, חוויות משותפות, מוטיבציה וסביבת עבודה נעימה המשפיעה ישירות על התוצאות .
  2. באירועים חברתיים תנו גמול למישהו שמגיע לו, הודו לבני הזוג על תמיכתם וחלקם במאמץ, ספרו על אתגרים של הצוות ושמרו מקום נכבד לנושאים שאינם קשורים לעבודה בפועל .
  3. העברת ביקורת על העובד תיעשה אך ורק בארבע עיניים. ביקורת על העובד בציבור משפילה אותו, מביכה את הסובבים וגורמת להם להתרחק מהמנהל .
  4. לעומת הנאמר בסעיף הקודם, הענקת שבחים לעובד בפני אנשים אחרים גורמת להם להצטיין ולעובד מוטיבציה – העובדים מבינים שמכירים בתרומתם .
  5. בצעו ישיבות עבודה לפחות אחת לשבוע כדי לעדכן על מבצעים, שינויים, יעדים, ביצועים, לחלק שבחים וביקורת בהתאם לביצוע העבודה וכמובן לקבל אינפורמציה נגדית על הנעשה בשטח, תחושות והרגשות של הצוות, אך החשוב מכל: לדאוג תמיד לסגירה אופטימית של הישיבה .
  6. מומלץ להיפגש עם העובדים לשיחות אישיות, הפגישה שוברת מחסומים פסיכולוגיים בין העובד למנהל, מאפשרת שיחה בלתי פורמאלית ויוצרת תחושת הזדהות העובד הן עם מטרות החברה והן עם מטרות המנהל .
  7. בשיחות אישיות התחילו תמיד במילה טובה, שאלו שאלות על החיים הפרטיים, דברו במונחים של תחושות אישיות הן של העובד והן שלכם .
  8. זכרו עובדים מתנהגים לפעמים כמו "טווסים", תנו פומביות להצלחה, עשו שימוש בלוח המודעות כדי לשבח ולהלל עובדים ברמה האישית .
  9. הקשיבו לעובדים, לעובדים יש הרבה מאוד מה להציע, לחדש ולעדכן את המנהלים. הקשבה לעובד יכולה לספק תמונת מצב לגבי מה מתרחש בארגון ורעיונות לשיפור וקידום העסק .
  10. מנהלים חייבים לספק דוגמא אישית, העובדים בוחנים את מעשיו של המנהל יותר מאשר מקשיבים לדבריו. אין לדרוש מהעובד לפעול על פי עקרונות הפוכים מהעקרונות שעל פיהם פועל המנהל .

לסיכום:

מנהל מקצוען מכין תכניות עבודה מפורטת לתקופה ארוכה, משתף את עובדיו ביעדים ובמטרות, מחלק מטלות בהתאם, מעדכן את עובדיו על הנעשה בחברה, עוקב ובוחן בצורה מקצועית אחר יעילות העובדים, דואג להעלאת מצב הרוח והמוטיבציה של העובדים על ידי יצירת סביבת עבודה טובה ונותן פומביות להצלחה. תכנון איכותי, עבודת צוות יעילה וניהול מקצועי מספקים מצוינות בעבודה, הגדלה במכירות ואוירה טובה במקום העבודה. בחברה בה העובדים חדורי מוטיבציה התוצאות לא מאחרות לבוא.

הכותב : דרור כהן, מנכ"ל חברת המומחים המרכז הישראלי לשיווק, המתמקדת בהקמה, ניהול והדרכת מערכי מכירות בארגונים וחברות, ליווי תהליכי הנעת עובדים לצורך הגדלת המכירות. החברה מספקת לעסקים קטנים ובינוניים שירותי ניהול חיצוני של צוות המכירות – Outsourcing.

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם