דף הבית ניהול עסקי בניית המוטיבציה שלך להצלחה

בניית המוטיבציה שלך להצלחה

בניית מוטיבציה מהווה את המנוע העיקרי להצלחה, אביר קרה יועץ ומנטור עסקי מפרט על מהי מוטיבציה וכיצד ניתן לעורר אותה בקרב עובדים ילדים ואפילו בעסק שלכם.

אדם עם מוטיבציה - שמח
מוטיבציה היא הדרך להצלחה

ישנם שני סוגים עיקריים של וותרנים בעולם

"זה שמוותר ולעולם אינו מנצח וזה שמנצח ולעולם אינו מוותר"

מהי מוטיבציה וכיצד ניתן לעורר אותה בקרב עובדים ילדים ואפילו בעסק שלך .

חשוב לדעת !

מוטיבציה היא הכוח המניע ארגונים ופרטיים להשיג מטרות ויעדים.  רמת המוטיבציה תלויה במרכיבים הבאים :

  •  הערכה עצמית שלנו כעובדים, מנהלים, הורים.
  • החשיבות והעוצמה של הנושא לגביו אנו פועלים.
  • ההסתברות שאנו מניחים להשגת המטרה.
  • והקשר בין מאמץ לתוצאה.

בשל המרכיבים שפורטו קודם, ידוע במדעי ההתנהגות שאחת הטקטיקות לניהול מוטיבציה של עובדים הינה, ניהול על פי יעדים, שכן מתן מסגרות מסודרות, יעדים הגיוניים (שבמאמץ סביר ניתן להגיע אליהם) ובונוסים על השגים, כדי שהעבוד יענה לעצמו על השאלה "למה כדאי לי להשקיע בעבודה" לעומת זאת, העובדים מעריכים את סיכוייהם להצליח על פי הניסיונות והביצועים מהעבר,  מהערכה העצמית שלהם לגבי סיכויי ההצליחה (תחושות ואמונות לגביי דברים מסוימים הן כולן סוביקטיביות ומשתנות בין אדם לאדם ונקבעות אך ורק ע"פ החלטתו).  מסיבה זו, היום ברוב ראיונות העבודה מתמקדים ביכולות המנטאליות כנושא מוביל לפני שאר הנושאים, כגון : ניסיון תעסוקתי, השכלה וכד'.

אנשים רבים מעריכים את עצמם פחות ממה שהם באמת.

למה זה קורה ?

בדרך כלל ישנן שני סיבות עיקריות :

1. ניסיון העבר, החוויות, האמונות והערכים  ( הסוביקטיביות ) שעברו עלינו עד גיל 7 ומגיל 7 ואילך לכן תינוק שנכשל לצורך העניין בניסיונות חוזרים ונשנים לעמוד על רגליו לא נכנע לעולם לעומת אדם מבוגר שנכשל פעם אחת בדבר מסוים ומתחיל להפעיל את מערכת החוויות שלו שגורמת לו להפסיק לנסות כאילו לא יצליח יותר לעולם. אילו לתינוק הייתה מותקנת אותה מערכת חוויות ואמונות מקבילות קיימת סבירות גבוהה שהאנושות כולה הייתה ממשיכה לזחול עד גיל 100 .

בגיל 7 לערך אנו מתחילים להיות ביקורתיים כלפיי העולם מתחילים להביע דעה להתנסות ולחוות כשלונות (סוביקטיביות ע"פ תפיסתנו) לצורך העניין עובד\ילד שזוכה לתמיכה ולחיזוקים מהסביבה או אפילו אדם שמעודד עצמו בכל מצב ומרגיש שיש תמיד מי שעומד מאחוריו סביר להניח שהדימוי העצמי והבטחון יעלה ובכך גם התפיסה וההסתכלות על כשלון רק כחלק מדרך ולא כסימן לסיומה ובכך גם יגביר את מערכת השאיפות והרצון להצליח .

2. אזור הנוחות – אחת העובדות במרכזיות בחיינו הינה, שאנשים בעולם המודרני למרות חלומותיהם הגדולים יעדיפו להציב לעצמם יעד בינוני או נמוך ולדעת מראש שאותו הם מסוגלים לכבוש "אה את זה אני מסוגל לעשות זה היעד שלי"  מאשר להציב לעצמם יעדים אתגריים הדורשים מאמץ פיסי או השקעה כספית ומחשבתית.  גם כאן , כל דבר שאדם מציב לעצמו הוא מסוגל ויכול לו אבל אם מראש את מעריך סיכוייך להצליח כנמוכים את מבטל לחלוטין את האפשרות שלך להצליח ולמעשה המכשול היחיד שעומד בדרכך – הוא אתה.

בעידן המדהים שאנו חיים, בזמן שיותר זהב נכרה במוחותיהם של אנשים מאשר הוצא אי פעם מהאדמה, עם חידושים מרעישים בכל התחומים, אני משוכנע שהעצה הטובה ביותר הינה שיש להציב מראש יעדים לא ריאליים בתקופה שלנו שרק " מטורפים " באמת יוכלו לתפוס מקום בקדמת הבמה ולהיות הX  פקטור של חייהם.

בקרבנו קיים הצורך לתחושת הישגיות מידית ובהעדרה אנחנו עשויים להיעצר מטרים ספורים מהזהב מבלי לדעת שאנחנו עוד רגע שם  .

כדי לפתח מוטיבציה עלייך להקפיד על 4 דברים חשובים ( ניתן ליישם על עצמך )

–          הצלחה במנות קטנות , הבנה שכל כישלון טומן בתוכו את זרע ההצלחה טפחו לעצכם/לעובדכם על השכם על כל הצלחה קטנה (שיפור הדימוי העצמי ) .

–          שימוש בדמיון ככלי למנוע ולדחיפה דמינו את עצמכם כיצד תראו וכיצד יראו חייכם לאחר ההישג " אף אדם לא יכול להשיג יעד לפני שהוא רואה אותו מתגשם בדמיונו קודם לכן ".

–          סביבה תומכת  ( לעיתים נדרש שינוי בסביבת החיים או שיפור יכולות התקשורת הבינאישית  )

–          הצבת מטרות ויעדים ברורים ומוגדרים מראש כשהיעד הסופי הוא חלומכם בדמות יעד בדיוני !!!

זכרו רק המטורפים זוכים להצלחות חסרות תקדים ומתעלים מעל כולם .

וכדי לפגוע במטרה צריך לכוון טיפה יותר גבוה.

מאחל לכם הצלחה רבה בשנה החדשה עלינו לטובה שתכלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכותיה מצפה לראותכם באחת הסדנאות הקרובות

מומלץ מאוד בניהול צוותי מכירות.

אביר קארה – יועץ ומרצה בתחום המוטיבציה בעזרת סוסים 050-6923881 .

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם