דף הבית כללי אמי חינכה אותי לא לדבר עם זרים, האם הדבר נכון גם בעולם העסקים ?

אמי חינכה אותי לא לדבר עם זרים, האם הדבר נכון גם בעולם העסקים ?

מאת: שגב שובל

הידעתם ? פחות משליש מהעסקים יודעים לעשות נטוורקינג (רישות עיסקי) יעיל. נתון זה מצער מאוד מאחר שחברות ועסקים שמרושתים היטב נהנים מהטבות אטרקטיביות רבות להלן מספר דוגמאות:

  1. נטוורקינג מסייע לעשות שיווק "מפה לאוזן", אחת הדרכים החשובות ביותר לגידול פעילות העסק.
  2. נטוורקינג – מסייע להיכנס בקלות לשווקים חדשים.
  3. 8 מתוך 10 אנשי עסקים משתייכים לקבוצת נטוורקינג כלשהי ויכולים לספר אודותיך ולהמליץ עליך, התוצאה הברורה של מהלך זה היא הגדלת השוק אליו אתה משתייך.
  4. נטוורקינג- למעשה בונה עבורך "הון חברתי"  באמצעות המלצות מפה לאוזן.

ומכאן שבעל עסק/חברה שירכוש את הידע כיצד לבצע תהליך נטוורקינג מיטבי, יוכל לשרת את הלקוחות שלו טוב יותר ולגייס לקוחות חדשים בצורה טובה יותר ומהירה יותר.

 

אז מה זה בעצם נטוורקינג?

המילה עצמה כמילה, כבר הפכה לכל כך שגורה (משומשת) בפי כל, שאפילו מומחים לעסקים כבר לא יודעים להגדיר בדיוק למה "התכוון המשורר". הרבה אנשים סבורים שנטוורקינג משמעו לקיחת חלק באירוע כזה או אחר אחרי שעות העבודה, לחיצת מספר ידיים, והחלפת כרטיסי ביקור.

אך למעשה, נטוורקינג הוא תהליך של פיתוח מערכות יחסים עם אנשי קשר חדשים למען הגברת פעילות העסק, הרחבת הידע האישי וההשפעה שלך כבעל עסק על הקהילה איתה אתה נמצא או תימצא בעתיד במערכת יחסים. נטוורקינג מחוייב להיות ממוקד ואסטרטגי. לא כל אחד שאתה פוגש יכול להצעיד את העסק שלך קדימה, אבל כל דבר שאתה עושה יכול להיות מונע על ידי הכוונה להגדלת העסק שלך. אז איך באמת יודעים איך לפעול בצורה הנכונה?

ידיעת עקרונות הנטוורקינג איננה שקולה לביצוע נטוורקינג פעיל, שכן כל אחד יכול ללמוד איך לשחק טניס אבל אם הוא לא ישחק טניס בעצמו כנראה שהוא לעולם לא יידע איך.

להלן מספר טיפים איך יש לנהוג וכיצד תוכל לאמן את עצמך להיות איש נטוורקינג טוב יותר.

  1. הגדר מטרות – רשום לעצמך מה אתה מקווה להשיג מתהליך הנטוורקינג, קבע לעצמך יעדים לגביי מהן מספר ההפניות שאתה מעוניין לקבל ומה אתה מוכן לעשות על מנת לעמוד ביעדים אלו.
  2. קבע תקופת זמנים – קבע זמן מוגדר בו אתה מתעסק אך ורק בנטוורקינג, אם זה הליכה לאירועים, השתתפות בוובינרים, או כל פעילות אחרת בה אתה יכול להפגין את נוכחותך.
  3. הגדר לעצמך מי הם לקוחותיך המועדפים – היכן הם ממוקמים גיאוגרפית, באיזה תעשיה, ומה גורם לאותם לקוחות לבלוט.
  4. בנה לעצמך צוות שיווק – בנה לעצמך צוות נלהב המכיל טיפוסים שונים, אנשים הרגילים ליצור אינטראקציות על בסיס יומי, אנשים מכובדים ובעלי השפעה, ואנשים בעלי ניסיון אישי.
  5. זכור "תן לפני שאתה מקבל" – עיקרון יסוד בנטוורקינג הוא שעליך תמיד לזכור – ככל שתיצור יותר הפניות עבור אנשים, כך אתה תצטייר בעיניהם כשומר הסף למשאבים גדולים יותר.

כל אלו ועוד הם חלק מזערי מהכלים אותם עליך לאמץ ולחבק אל חיקך, ונכתבו בהשראת הספר – 29% / איוון מיסנר ומישל דונובן).

ב – 31 במאי תתקיים ועידת ספוטלייט בסינמטק תל אביב – הועידה לעידוד יזמות –פונה לקהל של יזמים ובעלי עסקים מכל הסוגים לבוא להיפגש וליצור קשרים עיסקיים. בין אם אתה יזם בתחילת דרכך או בעל עסק אנו בטוחים כי יום הועידה (יום ג, ה-31.05.2016) הינו ההזדמנות שלך ללמוד תכנים ברמה הגבוהה ביותר, להכיר יזמים ועסקים חדשים והחשוב מכל, לייצר וליצור הזדמנויות עיסקיות חדשות. לפרטים נוספים אודות הועידה יש להיכנס ל: אתר הועידה.

לפרטים נוספים ו/או חסויות ו/או דוכן בועידה יש לפנות ל: שגב שובל – 0525111889, segev@smallt.co.il

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם