דף הבית כללי איך לעשות שימוש ברשתות חברתיות כדי למנף את העסק שלך

איך לעשות שימוש ברשתות חברתיות כדי למנף את העסק שלך

רבים רשומים, או שמעו על: פייסבוק, טוויטר, קפה דה-מרקר, לינקאדין. האם אתם יודעים איך למנף את הרשתות החברתיות להשגת לקוחות?

יש הרבה רעש וצלצולים סביב הרשתות החברתיות. חברות מיהרו לבנות נוכחות ברשתות כדי לקדם את המוצרים והשירותים שלהם. רשתות חברתיות אכן יכולות לקדם עסקים אבל כדאי שתדעו באיזה רשת/ות להשקיע את זמנכם ואיך למצל (למצות ולנצל) את השירותים השונים של כל רשת ורשת.

הצעד הראשון הוא לזהות את הרשתות החברתיות שיתנו בידכם את הפלטפורמה והכלים לקדם את העסק שלכם. כדאי להתחיל עם רשת חברתית עסקית כמו LinkedIn או ryze.com (לידיעתך, יש כ- 30 רשתות חברתיות עסקיות) שיש להם את כלים שתוכננו במיוחד כדי לעשות עסקים. אחת מהאפשרויות היא לחפש חברים ברשת לפי עיסוק, ליצור ספר כתובות, להשתתף בפורומים וכדומה.

רשתות חברתיות על בסיס אישי כמו Facebook, אבל לא רק, לא תוכננו להיות רשתות עסקיות. מציאת הפניות עסקיות ברשתות כמו Facebook עשויה להיות קשה יותר מכיוון שהן תוכננו לחפש חברים בשני מעגלים: החברים שלך והחברים של החברים שלך.

מלבד זאת, אנשים נרשמים ל- Facebook לא כדי לעשות עסקים. הם נרשמים כדי לייצור קשר עם חברים ובני משפחה ולכן לא בטוח שהחברים של החברים שלך יאהבו את המסרים השיווקיים שתשלחו.
יש מספר רשתות חברתיות המכוונות מראש לנישה. רשת מורים היא רשת חברתית מקצועית של המורים בישראל, כך שאם יש ללקוחות שלכם ענין בהוראה – זאת הרשת אליה כדאי לכם להירשם. רשת TheMarker Cafe היא רשת חברתית עסקית בעברית – כך שאם אתה איש עסקים, זאת הרשת שכדאי שתרשם בה וכדאי גם שתרשם ל- LinkedIn שהיא רשת חברתית עסקית באנגלית. רשתות אלה נותנות לכם את הכלים לחלוק ידע, להתקשר עם אנשים בתחום וגם למצוא עבודה.

לאחר שבחרתם את הרשתות החברתיות בהן אתם תשקיעו את זמנכם, אתם צריכים למלות פרופיל עם הפרטים שלכם ואודות העסק שלכם. כדאי להשקיע מאמץ, למלא את הפרטים ולא לשכוח קישור לאתר שלכם ו/או לבלוג שלכם. מומלץ להעלות תמונה שצולמה על ידי צלם מקצועי ולא תמונת פנים שגזרתם מהחופשה האחרונה שלכם על חופי תאילנד, עם שיער פרוע וזיפי זקן.

כדאי שתרשמו בפרופיל שלכם מדוע הצטרפתם לרשת החברתית ומה אתם מחפשים, כדי שתוכלו לכוון את מי שקוראים את הפרופיל שלכם.

לאחר שמילאתם את הפרופיל כיאות, צאו לחפש ברשת מכרים, חברים, עמיתים לעבודה. בקשו מהם לכתוב לכם המלצות ואל תשכחו, גם אתם, לכתוב להם המלצות. אתם הרי רוצים להראות שאתם פעילים ויש לכם קהל לקוחות מפרגן.

מפה ואילך עליכם לנהוג לפי כללי הרשת. אל תתחילו להפציץ במשלוח הודעות ובקשות חברות. מהר מאוד יבינו ברשת שאתם זבלנים (מהמילה: זבל, spam) ויחסמו אתכם. נהגו באופן מכובד כלפי מי שאתם פונים אליהם או מי שפנו אליכם.

הפעילות החברתית שלכם ברשת צריכה להיעשות גם בקבוצות. הצטרפו לקבוצה אחת או יותר בתחום העיסוק שלכם ותינתן לכם אפשרות ליצירת קשרים עם חברים נוספים ברשת. מרבית הרשתות מנהלות קבוצות בנושאים שונים ומגוונים. הירשמו לכמה שיותר קבוצות, אבל אל תשכחו להשתתף בדיונים של אותן קבוצות. על ידי השתתפות בדיונים בקבוצה, אתם נחשפים ומגלים לכולם את המומחיות שלכם.

לבסוף (סוף מאמר זה), נצלו את הכלים (widgets) שמעמידה לרשותכם הרשת. כלים אלה מאפשרים לכם להעשיר את היכולת שלכם לתקשר ברשת, להציג מידע, לשלוח קטעי וידאו ועוד כהנה וכהנה.

תמיד זכרו שברשת החברתית פעילים אנשים, ומאחורי כל שם ותמונה יש בן אדם על כל המשתמע מכך. אתם יכולים לקדם את העסק שלכם, אבל אל תעשו את זה בגסות. עליכם להיות חכמים (ולא צודקים) בהתנהלות האינטרנטית שלכם, בדרך זאת תוכלו לשווק את העסק שלכם, לקבל הערכה ויתכן שאף לקבל הפניות איכותיות.

שאלה: יש לי מספר עיסוקים. האם עלי לפתוח מספר פרופילים ברשתות החברתית?

תשובה: כדאי שתבחרו את העיסוק העיקרי שלכם וסביב זה תבנו את המותג שלכם ברשת. אם אתם מתכוונים להירשם במספר רשתות תוכלו להציג את עצמכם באופן שונה בכל רשת – זה אפשרי. הציגו את העיסוק המקצועי שלכם ברשת חברתית עסקית וברשת חברתית אישית כמו מקושרים, חבר'ה או פופיק תוכלו להציג עיסוק אחר שלכם בהתאם למהותה של הרשת.

שאלה: האם יש ברשתות תכלס או רק גזילת זמן?

תשובה: זאת שאלה שצריך לשאול ומי שעדיין לא שאל… הנה ההזדמנות. רשתות חברתיות ככלי שיווקי דורשות זמן, כמו כל פעילות שיווקית הדורשת זמן – בזה אין חדש. את הפעילות החברתית ברשת, באופן דומה לפעילות חברתית בעולם הלא-וירטואלי, יש לתחזק.

כמו בכל גלישה, גם פה אפשר להיסחף ומהר. השעון מתקתק, השעות חולפות ואתם עדיין מול המחשב, מפליגים למרחקים. מומלץ לקבוע זמן ביום המיועד לפעילות החברתית ברשת. בצורה זאת תוכלו לשלוט יותר טוב על הזמן המושקע ותוכלו להתמקד בפעילות השיווקית עם כמה שפחות סטיות.

חצי שעה או שעה ביום או בשבוע הן לא העניין. כל אחד ישקיע מזמנו לפי ראות עיניו. יש מי שישקיע יותר ויש מי שישקיע פחות. מצאו את נתח הזמן שאתם מוכנים להשקיע ועמדו בלוחות הזמנים שקבעתם.

הכותב הינו מומחה בשיווק וקידום אתרים באינטרנט כדי להיות ראשון בגוגל

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם