דף הבית ניהול עסקי איך ליחצ"ן את העסק שלך בחמישה צעדים פשוטים

איך ליחצ"ן את העסק שלך בחמישה צעדים פשוטים

יועץ שיווק עושה יחסי ציבור ברמה עולמית
יחסי ציבור Designed by Freepik

יחסי ציבור הם כלי שיווקי אפקטיבי במיוחד ונחשבים לאחד הכלים הטובים ביותר ביחס עלות / תועלת. מומחים בתהליכי ייעוץ שיווקי ממליצים לשלב יחסי ציבור כחלק מתמהיל השיווק של החברה. פרסום ידיעה או כתבה אודות העסק בעיתונות הארצית שווה הרבה יותר מכל פרסום ממומן עליו יכולתם לשלם. קהל היעד שלכם מעדיף לאין שיעור לקרוא ידיעה חדשותית, כזאת שנקייה מפרסום ונושאת עמה "אמת" שנבדקה תחת ידו של העיתונאי והעורך. גם אתם יכולים להגיע לעיתונות ולזכות בחשיפה לעסק, זה פשוט ממה שנדמה לכם. במיוחד לשם כך הכנו רשימה של חמישה צעדים איך ליחצ"ן את העסק שלך שיכולים לעזור לעסק להמריא:

ליחצ"ן את העסק שלך ב 5 צעדים

 1. קראו עיתונים

הכינו שיעורי בית. קראו עיתונים ובדקו היכן בדיוק מתפרסמות ידיעות העוסקות בתחום העסק שלכם. האם ראיתם ידיעות בהם הופיעו עסקים יריבים? האם יש מוסף העוסק בתחום? האם יש עיתונאי מסוים שכותב על נושאים דומים? אספו את המידע הזה ושימרו אותו.

 2. חדשנות

שאלו את עצמכם מה חדש בעסק? איזה חידוש מעניין הוא מביא? מה יכול לעניין את הקוראים? אל תחשבו כמוכרים, חישבו כקוראים. אם הייתם קוראים עיתון, מה יכול היה לעניין אתכם? מוצר חדש אולי? אירוע השקה? בהתאם לסוג העסק- אפילו תמונה של ידוענים (סלבס) המבקרים בעסק יכולה להגיע לטורי הרכילות עם אזכור שמכם. (זכרו תמונה שווה אלף מילים, תמונה של ידוען שווה הרבה יותר ….).

 3. כתיבה

הכינו ידיעה עיתונאית. ספרו על המוצר, האירוע או הנושא החדש שלכם כאילו היה ידיעה עיתונאית, כולל ציטוטים. זכרו שלא מדובר בפרסומת, אלא על אירוע אמיתי שיכול להיות בו ענין לציבור.

הקפידו על כותרת שתעניין את הקורא ולא פחות חשוב מזה, על אזכור של שם העסק לפחות פעם אחת, אך לא יותר מפעמיים וללא יותר מדי שבחים.

 4. אתרו את מספר הטלפון והמייל של הכתב

עכשיו אתם שבים לעבודת המחקר שעשיתם, לעיתונאי שגיליתם שעוסק בנושא. עליכם להשיג את פרטי ההתקשרות שלו. הרימו טלפון למערכת העיתון/הערוץ ובקשו את המייל של הכתב

 5. לא עניין אותם ? עברו לכתב הבא.

תחום היח"צ דורש מיומנות, זמן והשקעה. פעמים רבות תשמעו "לא" הרבה לפני שיגיע ה"כן". עליכם להיות נחושים ועקשנים על מנת להכניס את הידיעה והעסק לעיתון.

לסיכום טיפ אחרון. אם אתם באמת רוצים להביא את העסק שלכם לשלב הבא, להשיג חשיפה תקשורתית קבועה לא רק במקומונים, כדאי שתפנו לאנשי המקצוע. כמו כל דבר, אנשי מקצוע עושים זאת בדרך כלל טוב יותר ויש להם גם את הזמן , את היצירתיות ואת מידע לעשות זאת נכון .

www.ofirpr.co.il

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם