דף הבית מכירות בקמעונאות הדרך לשפר את התוצאות העסקיות בעולם הקמעונאי

הדרך לשפר את התוצאות העסקיות בעולם הקמעונאי

ניהול יעיל של שטחי המסחר הוא קריטי עבור קמעונאים המעוניינים לשפר את המכירות שלהם וליצור חווית קנייה מהנה ללקוחות. ניהול שטחי קמעונאות כרוך במגוון רחב של גורמים, כולל פריסת החנות, מיקום המוצר, תנועת הקונים בשטח החנות ותהליך הדרכה במכירות שנדרש לעשות לצוות הקונים בחנות כדי להמיר לקוחות נכנסים ללקוחות קונים.

עגלה עם גרף מכירות עולה בקמעונאות
המכירה בעולם הקמעונאות

ניהול המרחב הקמעונאי ותנועת הקונים במרחב החנות

ניהול יעיל של שטחי המסחר הוא קריטי עבור קמעונאים המעוניינים לייעל את המכירות שלהם וליצור חווית קנייה מהנה ללקוחות. ניהול שטחי קמעונאות כרוך במגוון רחב של גורמים, כולל פריסת החנות, מיקום המוצר, תנועת הקונים בשטח החנות ותהליך הדרכה במכירות קמעונאות שנדרש לעשות לצוות הקונים בחנות כדי להמיר לקוחות נכנסים ללקוחות קונים. (הדרכה במכירות קמעונאות שונה מהדרכה במכירות אחרת, היות ולעולם הקמעונאות חוקים משלו).

שיקולים מרכזיים לניהול שטחי המסחר ותנועת הקונים

פריסת החנות

לפריסה של חנות יכולה להיות השפעה משמעותית על תנועת הקונים ועל חווית הקנייה הכוללת. קמעונאים חייבים לשקול היטב את זרימת התנועה ברחבי החנות ולעצב פריסה המאפשרת ניווט קל והתקדמות הגיונית בחנות.

מיקום מוצרים

מיקום המוצרים בתוך החנות יכול להשפיע גם על תנועת הקונים והתנהגות הקנייה שלהם. קמעונאים חייבים למקם מוצרים באופן אסטרטגי באזורים בחנות שעשויים ליצור את העניין הרב ביותר ולמקסם את המכירות. ישנם מוצרים חזקים שרוב הלקוחות הפוטנציאליים מעוניינים לבדוק אותם או להגיע אליהם, מוצרים אלו חייבים להיות מפוזרים ברחבי החנות כדי לאפשר לקונים לחוות את כל חווית החנות ולהכיר גם את המוצרים הפחות דומיננטיים.

שילוט ותצוגות

שילוט ותצוגות מחולקים לשני חלקים, שילוט חיצוני שמטרתו ליצור תשומת לב עבור הלקוחות הפוטנציאליים שנמצאים מסביב לחנות ולגרום להם להיכנס לתוכה ושילוט פנימי שמאפשר ללקוחות למצוא בקלות יותר את המוצרים הספציפיים שהם מחפשים או להכווין אותם למבצעים והנחות שיש בחנות במטרה לבצע עבורם Up Sale בתהליך המכירה. שילוט ותצוגות יעילים יכולים לעזור להדריך את הקונים בחנות ולמשוך תשומת לב למוצרים או מבצעים ספציפיים. קמעונאים חייבים לוודא שהשילוט והתצוגות שלהם ברורים, מושכים ויזואלית וממוקמים בצורה אסטרטגית.

תאורה ואווירה

התאורה והאווירה של חנות יכולים גם להשפיע על תנועת הקונים והתנהגות הקנייה שלהם. קמעונאים חייבים ליצור סביבה נוחה ומסבירת פנים המעודדת קונים לבלות יותר זמן בחנות ותגרום להם להרגיש בנוח. תאורה טובה גם יכולה להבליט מוצרים ספציפיים ולהציג אותם בצורה שונה ואטרקטיבית יותר.

ניטור תנועה

קמעונאים יכולים להשתמש בטכנולוגיות שונות, כגון מפות חום וחיישנים, כדי לנטר את תנועת הקונים ברחבי החנות. ניתן להשתמש במידע זה כדי לייעל את פריסת החנות, מיקום המוצר וגורמים אחרים המשפיעים על חווית הקנייה.

על ידי ניהול יעיל של שטחי הקמעונאות ותנועת הקונים, קמעונאים יכולים ליצור חווית קניה מהנה יותר ללקוחות ולהגדיל את המכירות.

הדרכה במכירות קמעונאות לצוות החנות

הדרכה במכירות לצוות החנות חשובה מאוד ותפקידה לוודא שלקוחות הנכנסים לתוך המרחב הקמעונאי יקבלו את השירות ואת תהליך המכירה הנכונים על מנת ליצור עבורם חווית קניה ולשפר את יחס ההמרה בין הלקוחות הנכנסים ללקוחות הקיימים.

הדרכה במכירות יכולה לכלול את הנושאים הבאים :

  • הדרכה במכירות כיצד כיצד לפנות ללקוח מרגע כניסתו לחנות.
  • הדרכה במכירות כיצד לסדר את המרחב הקמעונאי כדי שהלקוחות הפוטנציאליים ימשכו יותר מוצרים.
  • הדרכה במכירות כיצד להציג את המוצרים ולבצע סגירת מכירה.
  • הדרכה במכירות כיצד לטפל בהתנגדויות של הלקוח.
  • הדרכה במכירות כיצד להגדיל את ממוצע המכירות ללקוח.
  • הדרכה במכירות כיצד לנהל קשרי לקוחות לאורך זמן.

בהצלחה לכולם.

מזמינים אתכם לפנות אלינו בכל שאלה בנושא הגדלת המכירות במרחב הקמעונאי.

 

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם