דף הבית שיווק ואסטרטגיה תמהיל השיווק – מבוא לשיווק

תמהיל השיווק – מבוא לשיווק

תמהיל השיווק הוא סך כל הפעילויות השיווקיות שארגון, חברה או עסק נדרשים לעסוק בהם על מנת לקדם שיווקית את עסקיהם.  תמהיל השיווק כולל ארבעה מרכיבים :

מרכיבי האסטרטגיה השיווקית
מרכיבי האסטרטגיה השיווקית

חושבים שיווק ? לא מכירים את המונחים הבסיסיים של עולם השיווק ? מעוניינים להכיר את השפה המקצועית של כל יועץ שיווק ? מצ"ב לעיונכם הסבר מדויק של כל אחד מהמושגים המקצועיים של עולם השיווק.

מהו תמהיל השיווק ?

1. אסטרטגיית מקום – הפילוח האזורי של הלקוחות הפוטנציאליים שמנהל השיווק מעוניין להתמקד בהם בפעילות השיווקית (כל הארץ, צפון, דרום, מרכז, חדרה עד גדרה וכד'). בהתאם לאסטרטגיית המקום נבחרת המדיה הרלוונטית – עיתונות מקומית או ארצית, רדיו אזורי ואפילו באינטרנט ניתן להגדיר אזורי חשיפה.

2. אסטרטגיית מחיר – מדיניות המחירים של החברה מול הלקוחות (לרבות מדיניות הנחות). מדיניות המחירים נקבעת בהתאם לאסטרטגיית השיווק של העסק, כל משל יכולה להיות מדיניות מחירים תחרותית, מחירי שוק, עלות + רווח, מיתוג יוקרתי, המוני או פשוט וכמובן מיצוב העסק בהשוואה למתחרים .

3. אסטרטגיית מוצר – אסטרטגיה זו כוללת את כל מרכיבי המוצר כפי שאנו רוצים לשווק ללקוחותינו, לרבות שירות הלקוחות, תמיכה, סיוע מרחוק, שירות עד הבית וכד'. מטרת אסטרטגיית המוצר לבנות בידול של המוצר או השירות שלנו בהשוואה למתחרים.

4. אסטרטגיית התקשורת השיווקית – התקשורת השיווקית כוללת ארבעה מרכיבים :

  • פרסום – קניית מדיה (עמוד פרסום, תשדירי פרסום ברדיו או בטלוויזיה, באנרים, שלטי חוצות וכד').
  • יחסי ציבור – הודעות לעיתונות, שימוש במשרד יחסי ציבור, בלוגים באינטרנט, ניהול מדיה חברתית וחסויות במדיה המסורתית – רדיו וטלוויזיה.
  • קידום מכירות – פעילות שיווקית שמקדמת את המכירה בהמשך כגון : כנסים, תערוכות, עמדות בקניונים, חלוקת קופונים, פליירים, מתנות ומבצעים.
  • מכירה אישית – תהליך מכירה פנים מול פנים עם לקוח פוטנציאלי במטרה לסגור עמו עסקה.

מושגים נוספים בעולם השיווק

  •  סלוגן – סיסמא / משפט שמיחס או מגדיר למוצר או לשירות תכונה מסוימת שאמורה לאפיין אותו בקרב הלקוחות הפוטנציאליים.
  • פילוח שוק – הגדרה מדויקת של שוק המטרה.
  • לוגו – הסמל של החברה.
  • בידול – השוני של המוצר או השירות שלי בהשוואה למתחרים.
  • מיצוב – הדרך בה הלקוחות הפוטנציאליים מקטלגים את המוצר או השירות שלנו במערכת התפישתית שלהם.
  • מיצוב מחדש – שינוי תפישתי במודעות של הלקוחות הפוטנציאליים – מעבר ללקוחות יעד שונים.
  • מיקוד שיווק – התמקדות שיווקית בפלח שוק מצומצם ככל האפשר – נישה.
  • מיתוג – האריזה של המוצר או השירות. המיתוג כולל : לוגו, סלוגן, פונטים של פרסום, מנגינת פרסום, צבעים בהם משתמשים, נראות המוצר, נראות העובדים, הסניפים ואתר האינטרנט.
  • באנר – יחידת פרסום באתר אינטרנט.
  • ניוזלייטר – עיתון אלקטרוני מדוור ללקוחות החברה.
  • פוסט – מסר שאנו כותבים במדיה החברתית.
  • בריף – הכנה מוקדמת לפני תחילת קמפיין פרסום. בריף כולל : מסר פרסומי, קהל יעד, מטרות והדרך להשגתן.
  • ליד – פניה נכנסת של לקוחות פוטנציאליים.

הכותב, דרור כהן, הינו מנכ"ל חברת היועצים המרכז הישראלי לשיווק – 050-8268086

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם