דף הבית כללי תכנית אירוח – משדרים עסקים בנושא ניהול פיננסי של עסקים קטנים ובינוניים

תכנית אירוח – משדרים עסקים בנושא ניהול פיננסי של עסקים קטנים ובינוניים

ניהול פיננסי של עסקים

תכנית אירוח "משדרים עסקים"  באולפני אסקימו ניהול פיננסי של עסקים קטנים ובינוניים. בתוכנית מומחים בשירותי ייעוץ פיננסי, בנקאות וניהול תזרים מזומנים. מראיינים ליבנת קייזנר מנהלת המחלקה העסקית של לשכת המסחר תל אביב ודרור כהן, מנכ"ל חברת המרכז הישראלי לשיווק, מומחים בליווי מערכי מכירות להגדלת המכירות, ייעוץ שיווקי ואסטרטגיות עסקיות לשיפור התוצאות העסקיות.

טיפים כיצד לנהל את הכספים בעסק

ניהול פיננסי יעיל חיוני להצלחתם וקיומם של עסקים לאורך זמן. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לנהל את הכספים של ארגונכם :

  • בנו תקציב מפורט – פתחו תקציב מקיף שמתאר את ההכנסות, ההוצאות והעלויות הצפויות שלכם. בדקו ועדכנו את התקציב באופן קבוע כדי לשקף שינויים בסביבה העסקית שלכם.
  • מעקב אחר תזרים מזומנים – עקבו מקרוב אחר תזרים המזומנים שלכם כדי להבטיח שיש מספיק נזילות כדי לכסות את הפעולות היומיומיות. הטמיעו תהליכי חשבוניות וגבייה יעילים כדי למזער תשלומים מאוחרים.
  • כלכלה אישית ועסקית נפרדת – פתחו חשבונות בנק נפרדים עבור הכספים האישיים והעסקיים כדי לשמור על בהירות ולמנוע בלבול. הגדירו ועקבו בבירור אחר הוצאות עסקיות בנפרד מהוצאות אישיות.
  • השקיעו בחוכמה – העדיפו השקעות התורמות לצמיחה ולקיימות בטווח הארוך של העסק. גיוונו השקעות כדי להפחית סיכונים ולשפר את היציבות הפיננסית.
  • הישארו מעודכן לגבי המיסוי – הבנו את תקנות המס והחובות הרלוונטיות לעסק שלכם. נצלו את הניכויים והזיכויים הזמינים במס כדי למזער את חבות המס מבחינה חוקית.
  • בניית תכניות מגירה – הקדישו כספים להוצאות בלתי צפויות או למיתון כלכלי כדי להבטיח שהעסק שלכם יוכל לעמוד באתגרים פיננסיים בהמשך הדרך. שאפו לבנות עתודה שתכסה לפחות שלושה עד שישה חודשים של הוצאות תפעול.
  • ניהול משא ומתן עם ספקים – ניהול משא ומתן על תנאים נוחים עם ספקים כדי לשפר את תזרים המזומנים. בדקו אפשרויות להנחות לתשלומים מוקדמים וליצור קשרים טובים עם ספקים מרכזיים.
  • בקרה על הוצאות – בדקו ונתחו הוצאות באופן קבוע כדי לזהות אזורים שבהם ניתן להוזיל עלויות מבלי לפגוע באיכות. הטמיעו אמצעים לצמצום עלויות מבלי לוותר על היעילות והאפקטיביות של הפעילות העסקית.
  • השתמשו בטכנולוגיה – הטמיעו תוכנות ניהול פיננסי כדי לייעל תהליכים ולקבל תובנות טובות יותר על הכספים העסקיים. מנפו טכנולוגיה לבנקאות מקוונת, חשבוניות ועיבוד תשלומים כדי לשפר את היעילות.
  • ניתוח פיננסי שוטף – בצעו ניתוחים פיננסיים שוטפים, לרבות דוחות רווח והפסד, מאזנים ודוחות תזרים מזומנים. השתמשו במדדים פיננסיים כדי להעריך את הבריאות והביצועים של העסק.
  • הכשרת עובדים ויצירת מעורבות – הכשירו את העובדים על החשיבות של אחריות פיננסית ותודעה לעלות. טפחו תרבות של מודעות פיננסית ואחריות בצוות העובדים שלכם..
  • סיוע של ייעוץ פיננסי – התייעץ עם מומחים פיננסיים, רואי חשבון ויועצים כדי לקבל תובנות והכוונה חשובות. ניהול פיננסי של עסקים זאת פעילות מקצועית מורכבת לעיתים. הישארו מעודכנים לגבי שינויים בתקני חשבונאות ובתקנות פיננסיות.

זכרו, ניהול פיננסי יעיל הוא תהליך מתמשך הדורש ערנות ויכולת הסתגלות. בחנו מחדש באופן קבוע את האסטרטגיות הפיננסיות שלכם ובצעו התאמות לפי הצורך כדי להבטיח את הצלחת העסק שלכם בטווח הארוך.

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם