דף הבית ניהול מכירות מנהיגות והעצמת עובדים

מנהיגות והעצמת עובדים

מנהיגות מתבטאת בפעולה ממוקדת אשר מכוונת אל מטרה ראויה. מנהיג טוב בארגון יגרום לעובד להשיג מעבר למה שהוא חושב שהוא מסוגל. רבים סבורים שמנהיג הוא בדרך כלל אדם המשמש בתפקיד מנהל בכיר או מנכ"ל של ארגון, אך האמת היא שמנהיגות אינה קשורה לעמדה, אלא לעשייה!

עובדים מרימים קוביות ויוצרים גרף עליה בתוצאות העסקיות.
עובדים שמעלים את גרף המכירות

מהי מנהיגות והעצמת עובדים ?

להנהיג פירושו לשמש כמקור השראה, להמריץ ולהשפיע.

מנהיגות אינה רק ניהול משימות, אלא היא בעיקרה סיוע להתפתחותם של אנשים. מנהיגים בעלי חזון הם אלה שמבינים ומפנימים  כי נכסיו האמתיים והחשובים ביותר להצלחה של כל ארגון, אלו הם העובדים שמגיעים בבוקר ויוצאים בכל ערב.

בפשטות, תפקיד המנהיג הוא להבהיר ולנמק לאנשיו מדוע חזונו ראוי ובעל משמעות ובדרך זו לסייע להם לשחרר מכלאם את מלא כישרונותיהם בעודם פועלים למען הגשמת ומימוש חזון הזה.

אתה יכול לעשות את זה! המנהלים שלך יכולים לעשות את זה! העובדים שלך יכולים לגלות מנהיגות בעבודתם!

המנהיגים היעילים באמת צריכים לפעול היום ולתכנן את העתיד.

המנהיגים הטובים ביותר מכירים בכך שמנהיגות היא התמחות, לא רק מתת אל. עליהם להשקיע זמן ומאמץ מיוחד בשיפור היכולת להיות מעוגנים בהווה ועם זאת ממוקדים בעתיד. להנחות ולהסביר בהווה את הדרכים לשיפור הפעילות הקיימת בעזרת טיפוח איכות, ייעול המערכת ושיפור אמות המידה בטיפול בלקוחות ובמקביל ליצור תכנית אב ברורה לעתיד.

כללי יסוד להצלחה:

  • על המנהיג לפעול ליישום החזון בקרב עובדיו בעודו מפלס דרך לעבר העתיד.
  • ארגון ללא מחויבות מוחלטת לשכלול פעילותו יפגר במהרה אחר מתחריו.
  • ארגון ללא מטרות ברורות ימצא את עצמו במהרה מחוץ לעולם עסקים.
  • רמת מנהיגות גבוהה מעצבת את המנהיג העומד בראשה בהתאמה לרמות גבוהות יותר של ביצועי הארגון אותו הוא מוביל.

העצמת עובדים:

המשאב החשוב והיקר ביותר שיש לארגון הוא ההון האנושי וטיפוחו.

העצמת העובדים נובעת מההכרה כי יכולותיו של אדם בעבודתו הוא רכוש שעשוי לשנות את ערכו לאורך זמן בהתאם ליכולותיו הקוגניטיביות.

מיומנותו  של כל עובד הטבעיות והנרכשות הן רכושו הפרטי, ולכן, ערכה של משרה נמדד בהתאם לכישוריו של בעל המשרה. שוק העבודה בנוי אם כן, ממשרות ולא משעות עבודה.

התפיסה של הארגון צריכה להיות שיש לתגמל כל עובד בהתאם לתועלת שהוא עשוי להביא לארגון לאורך זמן. יש לייחס לאדם תכונות פונקציונליות ולהפכו לחלק אינטגרלי, כאחד הגורמים הטכניים בארגון.

האמצעים העומדים לרשות הארגון להעצמת העובדים:

  1. מתן הכשרה מקצועית כללית להרחבת הידע של העובד בתחומים שונים ומגוונים.
  2. מתן הכשרה ייחודית בה מאגדים ומעצימים את יכולותיו של ההון האנושי (הטבעיות והנרכשות) איתם הגיע לארגון

 WIN-WIN:

הארגון מכשיר את העובד בנושא ייחודי  מסוים לפי לתפקידו,  הכשרה זו יוצרת נאמנות הדדית בין העובד לארגון, ובהתאם לכך ההשקעה משתלמת לארגון ומשפרת את יכולותיו הכלכליות של העובד.

אמנם, קיימת התפלגות חברתית על שוני בבסיס הכלכלי בין רמות ההון האנושי, אך זו תחרות חיובית, עובד יכול לשפר את הפוטנציאל שלו בארגון. בנוסף, כדאי לארגון להשקיע בהכשרת ההון האנושי בניהול הכלכלי של משפחתו, שכן לימוד איזון נכון בין בית לעבודה, משפיע באופן ישיר על פריון העבודה של העובד.

 זוהי גישה חדשה לנושאים קיימים, השונה מהגישה המסורתית, מדובר בגישה עסקית לתחום ניהול המתייחס לעובד כמו לכל משאב אחר, שצריך לטפח ולשמר. ארגון המשקיע בטיפוח עובדיו מגדיל את ערכו של ההון האנושי ומכאן גם את ערכו ומיצובו של הארגון.

לסיום דוגמא הממחישה את חשיבות העצמת העובדים בארגון:

בקבוצת הכדורגל ברצלונה, לכל שחקן יש ערך משלו על המגרש שנקבע בהתאם לניסיון, מומחיותו בהפקעת גולים, שחקנים צעירים עם פוטנציאל וכדומה. גובה השכר של כל שחקן הולם את ערכו, בלי כל קשר לשכר של השחקנים האחרים.

במהלך העונה, משתנה ערכם של השחקנים מסיבות שונות, כך למשל אחד השחקנים נפצע, שחקן מתחיל שיפר ביצועיו וכד'. בסיכום סוף העונה ולקראת העונה החדשה ערכם של השחקנים שונה לגמרי ונקבע מחדש.

באופן דומה, קבוצת השחקנים שווה למחלקה בארגון עסקי כשלמחלקה יש ביצועים טובים, רווחי הארגון עולים, ערכו של מנהל המחלקה עולה ויחד אתו עולה ערכם של אנשי המחלקה והתגמול בהתאם.

 כשהערך עולה – השכר עולה והאופק התעסוקתי ברור. בשיטה זו יש לכל אחד אפשרות להעצים את עצמו.

 הכותב יגאל קורן, ייעוץ עסקי שיווקי לניהול בכיר, מפתח שיטת "ההצלחה המודולארית" המאפשרת להפוך ארגונים למצליחים ורווחיים בכמה צעדים פשוטים.

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם