דף הבית ניהול עסקי בקשת הלוואה בערבות מדינה- כל המידע שחשוב שתכירו

בקשת הלוואה בערבות מדינה- כל המידע שחשוב שתכירו

יועצים בודקים נתונים פיננסיים.
בדיקת נתונים פיננסיים

עסקים קטנים ובינוניים רבים נתקלים בקשיים בתהליכי הצמיחה או ההקמה שלהם באשר להשגת האשראי המתאים מהבנקים, אשר מצדם מבקשים ערבונות אשר אותם קשה מאוד להציג. בקשת הלוואה בערבות מדינה הינה אופציה מעולה עבור אותם עסקים אשר תוצאותיה הן תנאים מועדפים ללקיחת הלוואה דרך הבנקים אשר זכו במכרז במינימום הערבות העצמית הנדרשת. להלן כל המידע שחשוב שתכירו לפני התחלת התהליך החשוב הזה.

בקשת הלוואה בערבות מדינה – מי רשאי להגיש את הבקשה?

הלוואה בערבות מדינה הינה יוזמה מבורכת של המדינה אשר מנוהלת ע"י הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים. סף המקסימום של העסקים אשר יכולים לראות את עצמם כמתאימים לעמוד בקריטריון הראשי הוא מחזור שנתי של עד 100 מליון שקלים. בקשת הלוואה בערבות מדינה מתאפשרת עבור כל מי שעומד בתנאי זה, ללא קשר לסוג הפעילות של העסק או מספר העובדים בו. כמובן, לאחר הגשת הבקשה לגוף הכלכלי המתאים (תבור או חברת BDI), תיערך בדיקה כלכלית לבית העסק כך שאם יימצא כי מדובר בעסק "בעייתי" מבחינה כלכלית (תיקי הוצאה לפועל פתוחים וכו'), עלולה התשובה להיות שלילית.

כיצד מגישים בקשת הלוואה בערבות מדינה?

בקשת הלוואה בערבות מדינה מהווה תהליך ביורוקרטי שאינו ארוך אשר מתחיל במילוי השאלון הרלבנטי לבית העסק. כבר כאן ישנה חשיבות רבה בבחירה מושכלת של סוג השאלון, למעשה, בבחירת סוג ההלוואה המתאימה ביותר. בקשת הלוואה בערבות מדינה יכולה להינתן עבור עסק בהקמה, עבור עסקים בצמיחה, עסק אשר מעוניין להיכנס למחזור של השקעה ועוד. כל זאת נכון לגבי סוג העסק בהקשר של המחזור השנתי וגובה ההלוואה הנדרשת. עבור כל סוג של מסלול הלוואה, יש להיות מודעים לגובה הסכום של הערבונות העצמיים הנדרשים ומסלול ההחזר המסוים, לאורך מקסימום 5 שנים. חשוב מאוד להיעזר בגופים יועצים, כגון המרכז הישראלי לשיווק, על מנת לוודא כי מילוי השאלון התבצע על הצד הטוב ביותר וכי יינתן הייעוץ המתאים לגבי המסלול הנדרש, בהתאם לאופי פעילות העסק ומצבו הכלכלי העכשווי והעתידי. לאחר ההגשה בוחנים כלכלנים את מצבו הכלכלי של העסק ואת "כשרות" הטופס אל מול אימות הפרטים ותשובה מוחזרת לאחר זמן לא רב, לרבות תיאום עם הבנק המלווה הנבחר.

מוזמנים להשאיר פרטים כדי לבחון התאמה להגשת בקשה עבור הלוואה בערבות מדינה.

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם