דף הבית ניהול מכירות כיצד לנהל מוטיבציה של עובדים ?

כיצד לנהל מוטיבציה של עובדים ?

אצבע מצביעה על צג שקוף ומסמנת שירות טוב
רמת המוטיבציה של העובדים

ניהול מוטיבציה של עובדים – כיצד עושים זאת ?

ניהול מוטיבציה נתחיל מהסוף – כסף הוא לא התשובה להנעת עובדים. העלאת משכורות או מתן בונוס מייצרות סיפוק בטווח קצר, אך בטווח הארוך- העובד לא ירגיש מסופק. בואו נעשה סדר, חישבו על העובדים שאתם מנהלים. כמה מהם משקיעים את הנשמה במשימות שלהם ? כמה מהם תורמים ליעדי העסק ? כמה מהם באים רק להעביר יום עבודה וזהו ? כמה מהם אדישים ? מתוסכלים ?

העובדים שלנו (ואנשים בכלל) מונעים (מלשון הנעה, מוטיבציה) מגורמים שונים: מימוש עצמי, בטחון, הערכה, שייכות ועוד הם חלק מהגורמים שמניעים אותנו. (אגב כסף בניגוד למה שמקובל לחשוב הוא לא מניע עיקרי- ראו לדוגמא בעלי ממון שיכולים להרשות לעצמם לא לעבוד כל ימי חייהם ובכל זאת בוחרים להמשיך ולעסוק בפרויקטים שונים או לחילופין עובדי מפעלים טרם סגירתם, שלא מקבלים שכר ובכל זאת מגיעים לעבודה..).

צ'רלי צ'פלין בסרטו זמנים מודרניים משחק את עובד הייצור במפעל , שלכל מקום אשר הולך מבריג ברגים, לצד הפיקוח הנוקשה של מנהליו. זו דוגמא קיצונית לעובדים שהפכו רובוטיים בהתנהגותם ולא פועלים מתוך מוטיבציה באמת שתשרת את יעדי העסק.

לא פעם אני שומעת תגובות של מנהלים לנושא המתבטאות באמירות כמו :
"העובד שלי יודע שאני מעריך אותו. הוא לא צריך שיגידו לו".
"העובדים שלי לא צריכים לדעת מה קורה בעסק. הם פשוט צריכים לבצע"
"פה זה עבודה. אין זמן למפגשי חברה וגם לא צריך אותם"

בכל ארגון, מכל גודל וסוג נפגוש שני סוגי עובדים: אדישים, שחוקים, אלו שבאים רק לעשות מה שצריך ו..זהו. מנגד, נפגוש עובדים מצטיינים, שרוצים להשתפר ללמוד ולהתפתח. לנו כמנהלים החובה והאחריות לנהל את מוטיבציות שני סוגי העובדים.

הקשר בין ניהול מוטיבציה ולביצועי העסק ?

עובד הפועל מתוך הצורך שמניע אותו ישפיע בהכרח על ביצועי העסק. למשל: עובד שמונע מצורך בעצמאות, ומתנהל בחופש פעולה מלא בעשייה ובניהול המשימות שלו – יפעל באופן אפקטיבי יותר מאשר אם היה מנוהל בפיקוח צמוד וריכוזי. דוגמא נוספת, עובד שמונע מצורך בהערכה ובמקום העבודה מקבל פרגון על הצלחות והישגים, או תעודת הצטיינות וכד'- פעולות אלו ישפיעו על המוטיבציה שלו שתבוא לידי ביטוי בעשייה מירבית לרווחת העסק.

כיצד לזהות מה מניע את העובדים שלי?

לדבר! לדבר! לדבר!
זיהוי מוטיבציה של עובד מצריכה מאתנו כמנהלים תקשורת ושיח פתוח.
תקשורת פתוחה שבאה לידי ביטוי בפגישות אישיות, בישיבות צוות, בשיחות ייעודיות לנושא. (לעיתים העובדים  עצמם ינקטו יוזמה ויגידו לכם מה מניע אותם..).  בכל אמצעי, נסו לקלוט מה העובד אומר לכם "בין השורות", מה חשוב לו בעבודה, מה גורם לו סיפוק, ממה מרוצה וממה פחות. מענה לכל אלו יתחיל לתת לכם מסגרת לגבי הצרכים המניעים החשובים לעובד שלכם.

תהליכי ייעוץ מכירות מתמקדים ומעצימים ניהול מוטיבציה של צוותי המכירות כחלק הכרחי להגדלת המכירות בארגונים וחברות.

הכותבת: אביבית שלומוביץ- יועצת ארגונית M.A, בעלים ומנכ"ל חברת ת.נ פתרונות- פתרונות מעשיים לפיתוח ארגונים ואנשים.

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם