דף הבית כללי חשיבות הפרסום באינטרנט כחלק מאסטרטגיה שיווקית

חשיבות הפרסום באינטרנט כחלק מאסטרטגיה שיווקית

האם אתה מפרסם את עצמך ברשת?

מי מאיתנו היום לא משוטט לפחות פעם ביום ברשת אם זה בגוגל לצורך חיפוש ספציפי או סתם להנאתנו ברשתות החברתיות כדי ל"התעדכן".

סיסמאות  כגון: "אל תאחר את הרכבת!" או "אם אתה לא שם אתה לא קיים!" מאוד רלוונטיות בכל הקשור לפרסום ברשת.   כל עסק צריך להתאים עצמו לשינויים בהרגלי הצריכה. אמנם המודעות בקרב בעלי העסקים ונותני השירותים, הולכת וגדלה אבל עדיין לא מספיק לטעמי, בישראל לפחות.

לא רק חברה גדולה בעלת עושר כלכלי ואתר מושך ועדכני יכולה להיות בעלת נוכחות ברשת, אלא לכל עסק בכל גודל, יש מקום ברשת. יתרה מכך, עבור העסק הקטן זהו צורך קיומי.

זכרו: "תחרות, תחרות, תחרות"

הפרסום באינטרנט הוא זול יחסית לשאר המדיה הפרסומית (רדיו, טלוויזיה, שלטי חוצות) ולו יתרונות רבים.  היתרון הבולט הוא שאפשר להגיע לקהל יעד איכותי וממוקד בצורה מהירה וקלה ובכל זמן נתון.

השיווק נעשה עם הזמן יותר ויותר ממוקד קהל יעד,  ולכן אפשרויות הבחירה של הצרכן  אמנם מצטמצמות אך יחד עם זאת התחרות גדלה והולכת והמחירים יורדים לטובת הצרכן.

היתרון לצרכן בקנייה דרך האינטרנט הוא שזה נותן לו את האפשרות  להשוות בין מוצרים ולבחור את המוצר האופטימאלי עבורו בזמן הנוח לו ביותר.

ולכן הצרכן לא יבחר בהכרח את המוצר של החברה הגדולה. ופה העסק הקטן, אם הוא מספיק יצירתי, יכול לנצל זאת לטובתו. גם אם בעל העסק " לא מבין בזה" או "אין לו זמן להתעסק עם זה" קיימים היום מספיק אנשים מקצוענים בתחום. וגם כאן החכמה היא למצוא איש מקצוע אמין שייתן לך את המענה המקיף והמקצועי ביותר. והכי חשוב, שיעזור לך להגיע לתוצאות!

בל נטעה, הצלחת העסק אינה תלויה רק בשיווק באינטרנט  ובדרך בה העסק מצליח להפוך את  ה"לידים" או את המבקרים באתר ללקוחות הלכה למעשה, אלא מדובר בתהליך שיווקי הכולל הכנת אסטרטגיה שיווקית מקיפה ומשולבת ובתהליכי מכירה מנצחים!  והפרסום באינטרנט הוא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיה זו.

אסטרטגית השיווק באינטרנט כוללת שיווק כלפי פנים (Inbound Marketing ) :

–          פרסום תוכן ועדכונים בבלוג
–          הקמת אתר אינטרנט במידת הצורך או שיפור ועדכון אתר קיים
–          פעילות ויצירת וויראליות ברשתות החברתיות: בדף הפייסבוק, בטוויטר, Linkedin  וכו'
–          פניות נכנסות כתוצאה מפרסום ברשת החיפוש של Google  , פרסום ב youtube  ב Facebook  ובאתרי תוכן כגון Taboola , Outbrain
–          שליחת ניוזלטר ועדכונים ללקוחות במייל.

לעומת שיווק כלפי חוץ  (Outbound Marketing)  שהולך ונעשה פחות רלוונטי:

–          חלוקת עלונים מודפסים.

–          פרסום במדיה "הקלאסית": רדיו , טלוויזיה, שלטי חוצות, עיתונות כתובה.

–          שיחות יזומות (טלמרקטינג).

כמובן שכל עסק או חברה, תלוי בגודלה, בוחרת את אסטרטגית השיווק המתאימה לה ולקהל היעד שלה.  לא כל עסק יכול או צריך להקים אתר אינטרנט או בלוג למשל,  ויש עסקים שפרסום במדיה מסוימת אינו רלוונטי לגביהם.

*המאמר כתוב בלשון זכר אך מתייחס לכל המינים.

הכותבת- נטלי לביא מנהלת תחום השיווק הדיגיטלי ב"מרכז הישראלי לשיווק" 03-7511468.

המרכז הישראלי לשיווק – מומחים בליווי ויעוץ להגדלת המכירות

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם