דף הבית ניהול עסקי הדרכות פנים אירגוניות- עיקרי התהליך

הדרכות פנים אירגוניות- עיקרי התהליך

כל ארגון באשר הוא, פרטי, ציבורי, רווחי או כזה הפועל ללא מטרות רווח הינו מקום אשר נשען על הנפשות הפועלות בו ותהליכי העבודה המונהגים בו. הדרכות פנים אירגוניות נועדו לזהות את המכשולים הקיימים בארגון אשר מונעים ממנו לעלות לנקודה גבוהה יותר מבחינת יכולות, התקדמות כלכלית ושביעות רצון גדולה יותר בקרב העובדים.

מקלדת עם לחצן טרנינג
הדרכה פנים ארגונית

הדרכות פנים אירגוניות – המטרה העיקרית

מכשולים, תהליכי עבודה שאינם אופטימאליים, התנגדות לשינויים, חילופי מנהלים, בעיות טכנולוגיות ושיבוץ לא נכון של כוח האדם- כל אלו עשויים לבטח לפגוע בכל ארגון, מגדול ועד קטן. הדרכות פנים אירגוניות נועדו להציב מראה בפני מנהלי ועובדי הארגון ולשקף בעיניהם את מה שלקוי, תוך מיסוד תכנית הדרכות אשר נועדה לטפס מעל המכשולים הרבים, לעבור אותם בהצלחה ובסופו של דבר, לצאת עם היד על העליונה.

הדרכות פנים אירגוניות – דרכי הביצוע

הדרכה פנים אירגונית הינה למעשה סוג של ליווי ארגוני שמטרתו להניע את הארגון קדימה תוך קבלת שיתוף פעולה של הצוותים הפועלים והדרכתם להצליח במשימות. ההדרכה מתבצעת ע"י מרצים  מדופלמים המשתמשים במגוון רחב של טכניקות לזיהוי הכשלים. מבין השיטות ניתן למצוא תצפיות, השתתפות בעבודה בפועל, קיום ראיונות עם עובדים ומנהלים, קיום סדנאות, ביצוע ביקורת גלויה וסמויה, האזנה לשיחות מכירה ועוד. אותן הדרכות פנים אירגוניות עשויות לחדור עמוק אל תוך נבכי הארגון והן סודיות ביותר. שום מידע לא מועבר לגורם צד ג'. נותני השירות הינן חברות המעסיקות יועצים מתחומי השיווק הכלכלה, החשבונאות והייעוץ הארגוני והפיננסי וחלקן אף פעילות מרכזיות ומוכרות ביותר בזירת הייעוץ וההדרכות הארגוניות, כגון המרכז הישראלי לשיווק אשר מייעץ לחברות המובילות במשק. לאחר התצפיות והרישומים נבנה מערך הדרכות שלם לעובדי הארגונים ומנהליהם על מנת לשפר תהליכי עבודה ותקשורת פנים ארגונית בין הנפשות הפועלות. בנוסף, מלבד הדרכות פנים אירגוניות כלליות מוצעים למחלקות הארגון השונות גם קורסים ייעודיים וספציפיים עבור העבודה השוטפת או טרם פרויקטים שונים כגון ניהול משא ומתן, ניהול והגברת המכירות, ניהול נכון של תיקי לקוחות ועוד.

לאלו עסקים רצוי לקיים הדרכות פנים אירגוניות?

הדרכות פנים אירגוניות  מתאימות בעיקר לארגונים בהם מתקיימות זירות רבות של שיווק ומכירה אך למעשה כל סוג של ארגון עשוי לשאוב מידע רב מביקורות פנים המבוצעות בו ע"י גורם אובייקטיבי.  היכולת לבחון את תהליכי העבודה, אופן עבודת הנפשות הפועלות והתנהלות המנהלים בזמן אמת חיונית ביותר להמשך ההתנהלות התקינה של הארגון ויכולתו להתקדם ולשרוד בסביבה התחרותית והלוחצת של המשק הישראלי והעולמי כיום.

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם